Lodówka - Kühlschrank

⟾ Zastanawialiście się kiedyś kto wymyślił lodówkę? W którym roku została stworzona? Oraz jak wyglądałoby życie bez niej? ⟾ Każdy raczej wie, co to jest lodówka. Używamy jej do przechowywania mięsa, owoców, warzyw, jogurtów oraz napojów.







⟾ Niemiecki inżynier i wynalazca. Był twórcą pierwszej chłodziarki sprężarkowej (1876r.).
⟾ Lodówka została przez niego opatentowana w 4 listopada 1876r. Różniła się ona od dzisiejszych, gdyż do chłodzenia używany był amoniak.









⟾ 14 listopada obchodzony jest Narodowy dzień czyszczenia lodówki. ⟾ Im więcej rzeczy włożymy do lodówki, tym działa ona bardziej efektywnie. ⟾ Jedną z najdroższych lodówek na świecie jest Meneghini La Cambusa. Jej cena to około 125 000 zł. To równowartość Chevroleta Corvette z 2009 roku. Co ciekawe, można ją dostać w jednym z 500 odcieni.


⟾ Gdyby nie było lodówki nasz jedzenie nie wytrzymałoby długo bez mrożenia i po prostu szybko by się psuło.








Komentarze

  1. W sumie ja również posiadam lodówkę, jak zresztą praktycznie każdy z nas. Niestety moja ostatnio się zepsuła, a nie widziało mi się kupowanie nowej. Na całe szczęście serwis AGD http://serwisagd.wroclaw.pl/ bez najmniejszego problemu ją naprawił.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak naprawdę ja się nigdy nad tym nie zastanawiałam i muszę przyznać, że fajnie jest wiedzieć również do jakiego serwisu najlepiej ją oddać. Jak mi wiadomo to na pewno w serwisie AGD https://serwisagd-technik.pl/naprawa-lodowek-wroclaw/ bez problemów sobie z jej naprawą poradzą.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Żarówka - Glühbirne

Szybowiec - Segelflugzeug

Rower - Fahrrad